Протягом зміни у дитячому центрі дитина, окрім оздоровлення і відпочинку, отримує комплекс додаткових послуг, спрямованих на розвиток її здібностей та інтересів.
Освітньо-виховна діяльність – один із основних напрямків діяльності в Українському дитячому центрі «Молода гвардія».
Мета освітньо-виховної діяльності: забезпечення умов для розвитку самосвідомості, розкриття внутрішнього потенціалу дитини, творчості, формування соціальних компетентностей.
Сьогодні у дитячому центрі реалізуються такі освітньо-виховні програми:
«Різнобарвна Україна» | |
Мета: забезпечення умов для розвитку культурної ідентичності та національної свідомості, формування світоглядних засад та ціннісних орієнтирів патріотизму. Програма реалізується у трьох базових напрямках: громадянсько-патріотичне, військово-патріотичне та духовно-моральне виховання. Програма передбачає проведення фестивалів, ярмарок та кінолекторіїв, спортивно-патріотичних ігор та дебатів, роботу гуртків та спортивних секцій. Актуальна для дітей різних вікових категорій: молодшої, середньої та старшої. |
![]() |
«Територія успіху» | |
![]() |
Мета: формування економічних компетентностей дітей. Діти отримують основи економічних знань, розвивають систему практичних навичок, які дозволяють орієнтуватися в сучасному економічному просторі, дозволяють розуміти економічну ситуацію та фінансове життя суспільства. Програма орієнтована на переможців міжнародних, всеукраїнських, міських, районних олімпіад, конкурсів, лідерів громадських об’єднань, учасників дитячих бізнес-шкіл, тимчасових дитячих об’єднань. В основі програми «Територія успіху» – реалізація ділової гри «Бізнес-центр». |
«О.Л.І.М.П.» | |
Програма «О.Л.І.М.П.» є особистісно орієнтовано. Мета: формування та розвиток особистісних та соціальних компетентностей підростаючої особистості. В основі програми – п’ять взаємопов’язаних тематичних блоків: Оптимізм, Лідерство, Інтелект, Моральність, Потенціал. Назви блоків символічні, вони виражають ідею особистісного зростання та саморозвитку: позитивне світосприйняття як фактор успішної реалізації особистості; готовність виявляти лідерські якості; самовдосконалення; креативність; здатність до критичного мислення; комунікабельність та ін. Програма включає дебатний турнір, форум-театр, конкурс проектів, сюжетно-рольову гру, тренінги та ін. |
![]() |
«Енергія спорту» | |
![]() |
Мета: пропаганда фізичної культури та здорового способу життя, створення умов для залучення дітей до занять фізичною культурою та спортом, підготовка до участі у спортивних змаганнях та заходах. Програма включає різні заходи спортивного та туристичного спрямування: змагання, спортивні ігри, робота секцій, функціонування наметового містечка, смуги перешкод, робота з GPS-навігаторами, туристичні походи. Комплексна програма «Енергія спорту» розроблена для реалізації в умовах оздоровлення і відпочинку. |
«В обіймах країни дитинства» | |
Мета програми соціально-психологічного супроводу – психологічна і соціокультурна реабілітація дітей, постраждалих внаслідок АТО, та дітей внутрішньо-переміщених осіб, сприяння процесам їхньої соціалізації шляхом включення у систему позитивних міжособистісних комунікацій. Програма реалізується у трьох напрямках: психологічний супровід, педагогічний супровід, спортивно-оздоровча робота. Акцент програми на психологічному супроводі дозволяє забезпечити умови для психологічного та емоційного оздоровлення дітей, підняти рівень стресостійкості та надати оперативну допомогу у стресових і по стресових ситуаціях. Дозвіллєва програма та колективна творча діяльність сприяє соціокультурній реабілітації дітей. |
![]() |
«Світ без обмежень» | |
![]() |
Мета програми соціально-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами – створення умов для соціальної інтеграції та адаптації дітей з особливими потребами. У межах програми реалізуються форми роботи, адаптовані до потреб дітей зазначеної категорії: мистецький фестиваль «Творчість дарує крила», форум-театр, тренінгові заняття, фільмотерапія, навчальні майданчики, гуртки, хобі-центри, спортивні секції та ін. Важливим акцентом програми є інтеграція дітей з особливими потребами у середовище дітей-ровесників, забезпечуючи отримання досвіду життєдіяльності в колективі такими дітьми та формування почуття емпатії, толерантності та милосердя у інших членів колективу. |
«Кроки здоров’я» | |
Мета програми – збереження і зміцнення здоров’я дітей у процесі їхнього відпочинку. Програма реалізується у двох напрямках: – збереження і зміцнення здоров’я дитини; – формування здорового способу життя.
Основні форми роботи спрямовані на освоєння дитиною певної системи знань, умінь, зразків поведінки, норм і правил проживання, які формують здоровий спосіб життя та зміцнення здоров’я через участь у різних оздоровчих заходах. У реалізації програми задіяні медичні працівники, педагоги та психологи. |
![]() |
«Happy English» | |
![]() |
Програма розрахована на дітей молодшого та середнього шкільного віку, які вивчають англійську мову з 1-го класу. Мета програми – організація змістовного дозвілля та розвиток мовних компетенцій дітей шляхом занурення в англомовне середовище. Реалізація програми спрямована на підвищення мовної компетенції дітей за допомогою усіх видів мовленнєвої діяльності в цікавій ігровій формі. |