У спортивній залі дитячого центру відбувся майстер-клас із самозахисту «Гартуємо міць». Провели його представники Школи Бойового Гопака "Шторм"  Михайло Іванович Жолобок (тренер) та його учень Андрій Буря.

 

 

Серед тих, кому вдалося потрапити на майстер-клас, були дівчатка і хлопці молодшого та середнього шкільного віку. Дівчатка розповідають, що прийоми самозахисту вони зможуть застосовувати "у школі, щоб відбиватися від забіякуватих хлопчаків". Хлопці ж обіцяють, що, навчаючись прийомам бойового мистецтва, готують себе до майбутньої ролі захисників своєї Батьківщини.

 

«Варто мати на увазі, що наші «осінні» відпочивальники  – це дуже часто діти-сироти, діти,  позбавлені батьківського піклування; діти з багатодітних і малозабезпечених сімей. Багато і таких, хто приїхав до дитячого центру із віддалених сіл та містечок, тож не має змоги займатися у спортивних секціях із професійними тренерами. Співпрацюючи із колегами зі Школи Бойового Гопака «Шторм», ми упевнені, що навіть протягом коротких майстер-класів, вони не лише навчать дітей прийомам чи способам ведення бою, а й уміло налаштують, додадуть упевненості в собі, допоможуть упоратися з агресією, закладуть зернятко поваги до українського бойового мистецтва, зернятко патріотизму», – розповідає методист науково-методичного відділу Ірина Бочко.

 

 

 

  • g01
  • g02
  • g03
  • g04
  • g05

 

_______________________________________________________________________________________________

Один із найбільш поширених видів діяльності сучасних дітей та підлітків – користування засобами масової інформації (іншими словами – різними видами медіа). Все відчутнішим для людини стає вплив інформації, яка подається через телебачення, кіно, інтернет, радіо, газети, журнали…

 

 

Який цей вплив? Позитивний? Адже розширює спілкування, створює нові соціальні зв’язки, сприяє набуттю технічних навичок… Чи негативний?  Порушує онлайн-недоторканість приватного життя, постачає надлишок агресивної інформації, засмічує свідомість непотрібним «мотлохом», спричиняє прояви насильства , викликає звикання і справжню залежність… З огляду на це,  усе важливішим у наш час стає пошук певного балансу, допущення у власне життя тих видів медіа, які приносять більше користі, аніж шкоди.

 

Тож 28 жовтня у таборі «Сонячний» відбулась станційна гра «Медіа-експрес». Діти спершу підготували і провели імпровізований «Парад медійних персонажів» і визначили, кого із сучасників вони вважають справді відомими і безперечно впізнаваними. Згодом –спробували з’ясувати, які емоції викликають у аудиторії відомі персони: захоплення, повагу, любов, сміх, зневагу, ненависть… Але основним етапом «Медіа-експресу» була колективна подорож станціями, кожна з яких презентувала один із видів медіа: телебачення, рекламу, кіно, музику, соціальні мережі… Досліджували, скільки у кожному із них справді важливої, корисної інформації, що допомагає розвиватися і зростати, а у яких медіа переважають порожні емоції, нав’язливі стереотипи, маніпуляції.

 

Британські дослідники якось провели аналогію між використанням різних видів медіа та споживанням цукру. Загалом, більшість людей погоджується з тим,  що надмірне вживання цукру шкодить здоров'ю, але ж розмір цього негативного впливу залежить від багатьох факторів: типу цукру, людини, яка його споживає та кількості спожитих солодощів. Те саме можна сказати і про медіа:  наслідки користування, скажімо, соціальними мережами залежать від багатьох чинників.  Проте, приймаючи рішення про те, скільки часу нам  безпечно проводити в інтернеті, варто «вмикати»  здоровий глузд і завжди турбуватися про власну інформаційну безпеку.

 

 

 

  • 002
  • 003
  • 004
  • 005
  • 006
  • 007
  • 008
  • 009

 

_______________________________________________________________________________________________

26 жовтня Одеські рятувальники  приїхали до дитячого центру  і стали головними дійовими особами ток-шоу “Протидія небезпеці" (у рамках блоку «Мій дім – моя фортеця», що є частиною тематичної  зміни "Кроки безпеки").

 

 

Працівники ДСНС, серед яких були представники піротехнічної, психологічної служб, оперативно-координаційного центру, прес-служби ГУ ДСНС України в Одеській області та голова ветеранської організації Головного управління розповіли дітям про Службу порятунку, нагадали правила безпеки та відповіли на запитання, які діти не втомлювались активно ставити протягом усієї години цікавої  розмови.

 

Діти цікавились особливостями роботи піротехніків на суші і у воді, а також тим, як часто доводиться спеціалістам ліквідовувати знайдені боєприпаси. З’ясовували, чим відрізняється робота психолога-рятувальника від діяльності його цивільних колег та чим насправді може допомогти психолог людині, яка безпосередньо зіткнулася із надзвичайною ситуацією. Звичайно ж,не обійшлося без емоційних історій порятунку з пожеж собак, котиків і навіть шиншил…

 

З особливим інтересом діти переглядали документальні фото, що ілюстрували події ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, та слухали хвилюючі розповіді про ті далекі дні голови ветеранської організації, ліквідатора аварії Олександра Сергійовича Сидорова. Величезна і трохи гамірна дитяча аудиторія вмить затихла, коли звучала історія справжнього подвигу, який здійснили одеські школярі Максим Тихончук та Катя Ной, коли рятували від пожежі у таборі «Вікторія» своїх однолітків у страшній трагедії 2017 р.

 

Важливо, що відразу кілька підлітків вишикувались до мікрофона, щоб задати запитання про те, як стати рятувальником і де саме в Україні навчають цій мужній професії. А після закінчення зустрічі хлопці і дівчата діти ознайомились зі зразками сучасної пожежно-рятувальної техніки, обладнання, мали змогу особисто сісти за кермо пожежного автомобіля та одягнути на себе одяг рятувальника.

 

 

 

  • y1
  • y1a
  • y2
  • y3
  • y4
  • y5
  • y6
  • y7
  • y8

 

_______________________________________________________________________________________________

У першу половину дня, коли діти, що відпочивають у дитячому центрі, відвідують уроки у школі, їхні педагоги-організатори теж навчаються – на заняттях «Лабораторії педагогічної майстерності».

 

 

Так, 25 жотвня, у перший день роботи осіннього семестру "Лабораторії", методист наукового-методичного відділу Марія Майорова провела майстер-клас зі створення інформаційного стенду для роботи в дитячому колективі. Кожен вожатий ним користується, та не кожен, як відомо, робить це із належною старанністю чи креативом. Але ж доведено, що інформаційний "куточок" може і повинен виконувати силу-силенну справді важливих функцій: організовувати, налаштовувати на позитив, відстежувати успіхи чи тимчасові провали... Тож методист пропонувала, а педагоги-організатори обговорювали, вирішували суперечливі моменти, а врешті й "народжували" власні рубрики і "фішки" ідеального інформаційного стенду.

 

"Основи тренінгових технологій" – це назва і суть ще однієї майстерні, яку підготував для педагогів-організаторів методист Андрій Юрченко. Як шукати цікаві теми для тренінгів, які основні аспекти їх проведення, у чому особливість тренінгів зростання та виховання, які форми роботи варто включати у тренінг?... Результатом вивчення та обговорення цих питань стали попередні ескізи та презентація проектів власних тренінгів, які натхненні та упевнені в собі педагоги-організатори мають намір провести уже найближчим часом.

 

В одному з мудрих народних прислів'їв кажеться: "На те коня й кують, щоб не спотикався".  Ми віримо, що практичні знання, поради, рекомендації, за якими активні педагоги-організатори приходять у "Лабораторію педагогічної майстерності", допоможуть зробити їхню роботу ще більш професійною, не обтяжливою і приємною. Тож методисти науково-методичного відділу запрошують усіх, хто ще не зробив цього, приєднуватись до занять Лабораторії:

 

«Кожен бажаючий педагог-оганізатор може взяти участь у будь-якому з переліку запропонованих майстер класів, а також заявити цікаву для себе форму для того, щоб навчитися краще розуміти та зацікавлювати дітей, збагатити свій методичний арсенал. Тим самим ми не відбираємо у вожатих вільний час, а, навпаки, намагаємося оптимізувати його, пропонуючи готовий набір сучасних форм, методик, технологій… Беріть, упроваджуйте, зростайте професійно, будьте кращими!», – натхненно розповідає методист Андрій Юрченко.

 

 

 

  • nnn1
  • nnn2
  • nnn3
  • nnn4
  • nnn5
  • nnn6
  • nnn7

 

_______________________________________________________________________________________________

За ініціативи ЮНЕСКО, у світі щорічно відзначається Всесвітній тиждень медійної та інформаційної грамотності (GlobalMILWeek), цьогоріч він триває з 24 до 29 жовтня, а ми, як і годиться, підхоплюємо і поширюємо усе актуальне і прогресивне.

 

 

Тож найперший блок нашої тематичної "безпекової" зміни охопив питаннями медійної та інформаційної грамотності усіх наших відпочивальників – від наймолодших до дітей старшого шкільного віку.

 

Так, 25 жовтня підлітки взяли участь у міні-тренінгу „Інформаційна безпека і проблеми кібербулінгу”, який провів Денис Попков – викладач Одеської національної академії харчових технологій (факультет комп'ютерної інженерії, програмування та кіберзахисту). Говорили про основні загрози кіберпростору (комп'ютероманію, захоплення віртуальними інтернет-іграми та ін.). Спробували розібратися, що таке кіберзлочини і про те, наскільки поширеними вони є в Україні. Поділилися досвідом власного існування у мережі і дослідили, які ознаки у ній має "кібербулінг" – образи, агресію, залякування, соціальне бойкотування.

 

Хлопці й дівчата середнього шкільного віку відвідали спеціальні години медіаграмотності, тему яких керівник прес-медіа центру Тамара Капиця визначила як "Маніпуляції в медіа, як їм протистояти". Опираючись на існуючі у медіа найвідоміші приклади фейкових фото і відео, визначали, наскільки різну можуть переслідувати їхні автори і ті, хто їх поширює. Формулювали експрес-поради своїм одноліткам, а також бабусям і дідусям, як не потрапляти на гачок маніпуляцій.

 

Але особливість дільяності дитячого центру полягає у тому, що, поряд із навчанням, ми зажди творимо і розважаємо. Тож учасники арт-студії  «Творчіть не має кордонів» підготували яскраву виставку малюнків "Мій безпечний електронний світ", у загонах відбулися ігрові години „Відчуй красу реального світу”...

 

А вечірньою кульмінацією насичених інформативних справ стала конкурсно-розважальна програма "Захоплені вірусом". Жителі Сонячної країни  на чолі з мерами демонстрували драйвовість "вірусних" танців – тих, які відомі всім і кожному ще з першої ноти. І знаєте що? Це було неймовірно! Наші запальні танці відповідали усім критеріям «вірусного» контенту:  вони були цікавими, простими і зрозумілими, ними було легко ділитися, бо підходили вони для будь-якої вікової аудиторії, а – головне – вони викликали водоспад яскравих прегарних емоцій. А якщо медіа-продукт викликає у нас добрі емоції, то він точно має право на існування, чи на так?

 

 

 

  • x01
  • x02
  • x03
  • x04
  • x05
  • x06
  • x07
  • x08
  • x09
  • x10
  • x11
  • x12
  • x13
  • x14

 

_______________________________________________________________________________________________


  Метод-видання

  Виставки

  Проекти

  Гуртки

  Наші пісні

  Дозвілля

 Газета

  Щоденник

  Вірші

  Фото

  Відео

  Відгуки